2018.07.20. péntek   
.: Home :.    »    Menü      »    Szervezet      »    Kommunikációs hídépítés      »    Kommunikációs hídépítés  
Szervezet
  
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 ESÉLYEGYENLŐSÉG    
 
 
.:  :.
   

Kommunikációs hídépítés


Ismerd meg a Kommunikációs hídépítés ép és fogyatékos személyek között című kurzus munkáit!
2011. őszi félév (BMA-Több kód-14/c_121)

A Kommunikációs hídépítés ép és fogyatékos személyek között című tantárgy anyagát a Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány megbízásából, pályázati forrásból dolgozták ki a fogyatékosügy és a kommunikáció területén dolgozó szakemberek.
Az ELTE BTK 2011-ben fogadta be a képzést kommunikációs kurzusként, szemináriumvezető: Kugler Nóra (kugler.nora@btk.elte.hu).
A szeminárium célja, hogy a hallgatók alapvető tájékozottságot szerezzenek a fogyatékosok civil szervezeteivel és a fogyatékos személyek jogaival, esélyegyenlőségével kapcsolatban. A kurzus azonban elsődlegesen gyakorlati jellegű: filmek, tapasztalatok, személyes találkozások, szimulációs és helyzetgyakorlatok segítségével támogatja a fogyatékos emberekkel való minél természetesebb kommunikációt. Az órák nem közvetlenül másokhoz visznek közelebb, hanem saját magunkat segítenek jobban megérteni a fogyatékos emberekhez, egymáshoz való viszonyunkon keresztül.
A félév során a hallgatók két nagyobb önálló munkát készítenek el: 1) beszámoló fogyatékosokat képviselő-segítő szervezet munkájáról, illetve interjú fogyatékos és/vagy segítő személlyel; 2) fogyatékossággal kapcsolatos (mű)alkotás feldolgozása.

A kurzus hallgatói 2011-ben:
Ginter Alexandra
Győri Éva
Harnócz Péter
Őszi Hajnalka
Pölcz Ádám
Szőnyegi Júlia
Vakula Tímea
Varjasi Gergely


1. Beszámolók
A beszámoló/interjú szempontjai
•    Mi a szervezet célkitűzése (választott mottója)?
•    Kit szólít meg (elsősorban vagy általában)?
•    Milyen tevékenységet folytat, milyen szolgáltatásokat nyújt?
•    Eredmények, teljesítmény
•    A szervezetnek milyen az önreprezentációja?
•    Mennyire nyilvános a tevékenysége (elérhetőség; honlap, hírlevél, sajtóhírek, nyilatkozatok, nyilvános események, rendezvények)?


2. Műalkotások feldolgozása
A feladat leírása: Válassz ki egy fogyatékos személyről szóló (mű)alkotást! Készíts szempontokat a mű feldolgozásához egy tetszőlegesen kiválasztott csoport számára (pl. gimnáziumi osztály, egyetemi csoport, felnőttképzés), amely szándékod szerint azért is foglalkozik a művel, hogy a közös tevékenység a fogyatékossággal kapcsolatos empátiát növelje!
A feladat kidolgozásában a mű pontos leírása és a szempontok közlése mellett közöld azt is, hogy 1) milyen csoportot képzeltél el; 2) milyen válaszokat, észrevételeket vársz a szempontok alapján (vázlatosan, címszavakban)!
A hallgatók által választott filmek nagy része megtalálható a www.tudastar.fszk.hu taneszköz-tárolójában, ami regisztráció után bárki számára hozzáférhető.

Beszámolók

Autisták Országos Szövetsége  | Súlyosan Fogyatékosok Intézménye  | Magyar Vakok és Gyengénlátók Szövetsége  | ceglédi Molnár Mária Református Fogyatékos Ápoló-Gondozó Otthon  | Siketvakok Országos Egyesülete

Műalkotások

A mint autizmus  | Autista osztálytárs az iskolában  | Látni és érteni – a napirend fontossága  | Egy fogyatékossággal foglalkozó műalkotás feldolgozása iskolai csoportban  | Out of sight  | Megfigyelés szempontok a The Butterfly Circus c. rövidfilmhez  | A vak és a lámpás

.:   Portálkezelői menü  •   Tartalom módosítása  •  Utolsó módosítás: 2012.02.06.      :.
.: facebook :..: iwiw :.
 ESEMÉNYNAPTÁR   
2018 július
H K Sz Cs P Sz V
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
 ESEMÉNYEK   
Az I. évfolyam francia minor szak írásbeli szintfelmérőjére
Az I. évfolyam francia minor szak írásbeli szintfelmérőjére 2018. szeptember 3-án, hétfőn 10 órakor kerül sor.
Részletek »
Portugál minor tájékoztató
A portugál minor szakirányt a bolognai rendszerben bármely alapszakos, portugál nyelvtudással nem rendelkező ELTE hallgató választhatja. Részletek »
Spanyol minoros szintfelmérő
A Spanyol Nyelvi és Irodalmi Tanszék a 2018/2019-es tanévre is hirdet minoros szintfelmérő beszélgetést. Részletek »
Év digitális bölcsészeti szakdolgozata pályázat eredményhirdetés
Az eredményhirdetésre 2018. június 28-án került sor. Részletek »
Az Év Oroszdolgozata - Pályázati-felhívás
Az Alapítvány az Orosz Nyelvért és Kultúráért keresi 2018 legjobb orosz témájú tudományos dolgozatát. Részletek »
DAAD német-magyar kutatócsere program - Pályázati-felhívás
A DAAD német-magyar projektalapú kutatócsere program pályázati felhívást tesz közzé 2019-2020-as évre. Részletek »
Költők és koruk konferenciasorozat - Pályázati-felhívás
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem
Magyar Irodalom- és Kultúratudományi Intézete, az Institut für Finno-Ugristik an der Universität Wien
és a József Attila Társaság közös pályázati felhívása. Részletek »
Magyarország 20. századi nőtörténete - Konferencia-felhívás
Az ELTE BTK Történeti Intézet Nőtörténeti Kutatóközpontja az MTA Nőtörténeti Munkabizottságával közösen konferenciát szervez decemberben. Jelentkezési határidő: július 1. Részletek »
Erasmus+ szociális kiegészítő támogatás
Pályázati felhívás a 2018/19-es tanévre szóló Erasmus+ szociális kiegészítő támogatáshoz. Részletek »
 Tervezte ::  .: ELTE IIG WDG.IWDG :.
  © 2 0 1 0 - 2 0 1 8   E L T E   B Ö L C S É S Z E T T U D O M Á N Y I   K A R     M i n d e n   j o g   f e n n t a r t v a .
Cím :: ELTE BTK – 1088 Budapest, Múzeum krt. 4/A.,   •   Telefon :: (+36) 1 411 6500   •   (+36) 1 411 6700   •   (+36) 1 411 6900   •   Webform :: küldje el véleményét!