Jelentősen nőtt az idei Kari Publikációs Díj nyertes pályázatainak száma

2022.11.25.
Jelentősen nőtt az idei Kari Publikációs Díj nyertes pályázatainak száma
A Bölcsészettudományi Kar vezetése által 2020-ban létrehozott elismerés a kari oktatók tudományos publikációs tevékenységét díjazza.

A díjra Q1-es besorolású folyóiratban megjelent publikációkkal, illetve rangos nemzetközi kiadók által publikált idegen nyelvű monográfiákkal lehetett pályázni. Amennyiben egy publikációban több kari oktató-kutató is részt vett, minden szerző külön benyújthatta a pályázatot. Könyvek esetében kizárólag önálló, egy szerzős monográfia volt beadható, gyűjteményes kötetben, tanulmánykötetben vagy konferenciához kapcsolódó kötetben megjelent tanulmány nem volt támogatható. 

Idén összesen 57 pályázat került díjazásra, ez 39 Q1-es folyóiratban megjelent tanulmányt és 2 rangos nemzetközi kiadónál megjelent monográfiát jelentett.

A 2022-es Kari Publikációs Kiválósági Díj nyertesei

Albert Ágnes, egyetemi adjunktus, Angol-Amerikai Intézet

Albert, Á. (in press).  Investigating the role of affective factors in second language learning tasks. Springer.

Albert, Á., & Csizér, K. (2022). Investigating individual differences with qualitative research methods: Results of a meta-analysis of leading applied linguistics journals. Studies in Second Language Learning and Teaching, 12, 303-305.

Csizér, K., Albert, Á., Piniel, K. (2022). Introduction to the special issue on conducting research syntheses on individual differences in SLA. Studies in Second Language Learning and Teaching, 12, 157-171.

Wu, Q. & Albert, Á. (2022). Investigating variations in task content and fluency, complexity and accuracy in Chinese students’ narrative writing: A contextual perspective. Languages, 7(3), 212.

Anders Alexandra, tudományos főmunkatárs, Régészettudományi Intézet

 

Richard P. Evershed, George Davey Smith, Mélanie Roffet-Salque, Adrian Timpson, Yoan Diekmann, Matthew S. Lyon, Lucy J. E. Cramp, Emmanuelle Casanova, Jessica Smyth, Helen L. Whelton, Julie Dunne, Veronika Brychova, Lucija Šoberl, Pascale Gerbault, Rosalind E. Gillis, Volker Heyd, Emily Johnson, Iain Kendall, Katie Manning, Arkadiusz Marciniak, Alan K. Outram, Jean-Denis Vigne, Stephen Shennan, Andrew Bevan, Sue Colledge, Lyndsay Allason-Jones, Luc Amkreutz, Alexandra Anders, Rose-Marie Arbogast, Adrian Bălăşescu, Eszter Bánffy, Alistair Barclay, Anja Behrens, Peter Bogucki, Ángel Carrancho Alonso, José Miguel Carretero, Nigel Cavanagh, Erich Claßen, Hipolito Collado Giraldo, Matthias Conrad, Piroska Csengeri, Lech Czerniak, Maciej Dębiec, Anthony Denaire, László Domboróczki, Christina Donald, Julia Ebert, Christopher Evans, Marta Francés-Negro, Detlef Gronenborn, Fabian Haack, Matthias Halle, Caroline Hamon, Roman Hülshoff, Michael Ilett, Eneko Iriarte, János Jakucs, Christian Jeunesse, Melanie Johnson, Andy M. Jones, Necmi Karul, Dmytro Kiosak, Nadezhda Kotova, Rüdiger Krause, Saskia Kretschmer, Marta Krüger, Philippe Lefranc, Olivia Lelong, Eva Lenneis, Andrey Logvin, Friedrich Lüth, Tibor Marton, Jane Marley, Richard Mortimer, Luiz Oosterbeek, Krisztián Oross, Juraj Pavúk, Joachim Pechtl, Pierre Pétrequin, Joshua Pollard, Richard Pollard, Dominic Powlesland, Joanna Pyzel, Pál Raczky, Andrew Richardson, Peter Rowe, Stephen Rowland, Ian Rowlandson, Thomas Saile, Katalin Sebők, Wolfram Schier, Germo Schmalfuß, Svetlana Sharapova, Helen Sharp, Alison Sheridan, Irina Shevnina, Iwona Sobkowiak Tabaka, Peter Stadler, Harald Stäuble, Astrid Stobbe, Darko Stojanovski, Nenad Tasić, Ivo van Wijk, Ivana Vostrovská, Jasna Vuković, Sabine Wolfram, Andrea Zeeb-Lanz, Mark G. Thomas: Dairying, diseases and the evolution of lactase persistence in Europe. Nature (2022), 1-27

Baditzné Pálvölgyi Kata, egyetemi adjunktus, Romanisztikai Intézet

Baditzné Pálvölgyi Kata 2022. Tonal peaks in the spontaneous speech of vantage level Hungarian learners of Spanish. ACTA LINGUISTICA ACADEMICA 69: 1 pp. 59-73.

Barátné Hajdu Ágnes, egyetemi tanár, Könyvtár- és Információtudományi Intézet

Otike, Fredrick, Hajdu Barát, Ágnes, and Kiszl, Péter. (2022), Innovation strategies in academic libraries using business entrepreneurial theories: Analysis of competing values framework and disruptive innovation theory, The Journal of Academic Librarianship, Volume 48, Issue 4, 102537.

 

Yap, Joseph M., Hajdu Barát, Ágnes, and Kiszl, Péter. (2022), Readiness of Public Libraries in Developing a Financial Literate Individual, Journal of Library Administration, Volume 62, Issue 8

Bartha Anikó Eszter, habilitált egyetemi docens, Történeti Intézet

Bartha, Eszter megjelenőben. Workers Against Technocrats: The Failed Economic Reform and the Rise of Consumer Socialism in the German Democratic Republic. Business History

Bartha, Eszter-Tóth, András: The Emasculation of Trade Unions and Workers’ Drift to Neonationalism. Europe-Asia Studies, 2021, Vol. 73. Issue 9. pp. 1726-1747

Bodó Csanád, habilitált egyetemi docens, Magyar Nyelvtudományi és Finnugor Intézet

Bodó, Cs., Barabás, B., Fazakas, N., Gáspár, J., Jani-Demetriou, B., Laihonen, P., Lajos, V., & Szabó, G. 2022. Participation in sociolinguistic research. Language & Linguistics Compass, e12451.

Bóna Judit, habilitált egyetemi docens, Magyar Nyelvtudományi és Finnugor Intézet

Bóna, J., & Váradi, V. (2022). Speech tempo in Hungarian speaking children and adolescents: The effects of age and speaking tasks. The Journal of the Acoustical Society of America, 152(1), 184-192.

 

Bóna, Judit (2022). Speech rate and fluency in young-onset Parkinson’s disease. A longitudinal case study from early to post brain surgery stage. Clinical Linguistics and Phonetics. Online first.

Brdar-Szabó Rita, egyetemi tanár, Germanisztikai Intézet

Brdar, Mario, Brdar-Szabó, Rita, & Gradečak, Tanja (2022).

Rosie the Riveter of the COVID time. A case study of figurative intervisuality. Review of Cognitive Linguistics 20, 1, 258˗ 289.

Brózik-Piniel Katalin, egyetemi adjunktus, Angol-Amerikai Intézet

Csizér, K., Albert, Á., Piniel, K. (2022). Introduction to the special issue on conducting research syntheses on individual differences in SLA. Studies in Second Language Learning and Teaching, 12, 157-171.

Piniel, K., & Zólyomi, A. (2022). Gender differences in foreign language classroom anxiety: Results of a meta-analysis. Studies in Second Language Learning and Teaching, 12(2), 173-203.

Burukina Irina, egyetemi adjunktus, Angol-Amerikai Intézet

Burukina Irina 2022. Ivano Caponigro, Harold Torrence & Roberto Zavala Maldonado (eds.), Headless relative clauses in Mesoamerican languages. Oxford: Oxford University Press, 2021. Pp. 584. Journal of Linguistics 58: 459–464.

Czoch Gábor, habilitált egyetemi docens, Történeti Intézet

The origins of the negative historical representations of burghers in Hungary. Urban History, Volume 49, issue 3. August 2022, pp. 502 – 522.

Csippán Péter, egyetemi adjunktus, Régészettudományi Intézet

Magdalena Krajcarz, Maciej T.Krajcarz, Mateusz Baca, Michał Golubiński, Zora Bielichová, Jelena Bulatović, Péter Csippán, Vesna Dimitrijević, René Kyselý, Daniel Makowiecki, Adrian Marciszak, Nemanja Marković,Mladen Mladenović, Wim Van Neer, Theodor Obada, Ivana Živaljević, Aleksandar Bulatović, Vujadin Ivaniševic, Stefan Pop-Lazić, Dušan Mihailović, Adam Ostasz, Kristina Penezić, Nenad Tasić, Perica Špehar, Jarosław Wilczyński & Danijela Popović: 2022.The history of the domestic cat in Central Europe; Antiquity. (In press)

 

Bajnok K., Kovács Z., Gait J., Maróti B., Csippán P., Harsányi I., Párkányi D., Skriba P., Winger D., von Freeden U., Vida T., Szakmány G. 2022. Integrated petrographic and geochemical analysis of the Langobard age pottery of Szólád, Western Hungary. Archaeological and Anthropological Sciences 14/1. Paper: 13

Deme Andrea, egyetemi adjunktus, Magyar Nyelvtudományi és Finnugor Intézet

Cuaya, Laura V. – Hernández-Pérez, Raúl – Boros, Marianna – Deme, Andrea – Andics, Attila 2022. Speech naturalness detection and language representation in the dog brain. Neuroimage 248 Paper: 118811

Faragó Norbert, tudományos segédmunkatárs, Régészettudományi Intézet

 

Siklósi Zsuzsanna, Faragó Norbert, Dani János, Csedreki László, Kertész Zsófia, Szikszai Zita, Szilágyi Márton 2022. Creating Histories: Different Perspectives, Controversial Narratives at Rákóczifalva, an Early Copper Age Site on the Great Hungarian Plain. European Journal of Archaeology 25/3. 350-371.

 

Faragó Norbert, Gáll Erwin, Gulyás Bence, Marcsik Antónia, Molnár Erika, Bárány Annamária, Szenthe Gergely 2022. Dietary and cultural differences between neighbouring communities: A case study on the early medieval Carpathian Basin (Avar and post-Avar period, 7th–9th/10th centuries AD). Journal of Archaeological Science: Reports, 42. Paper: 103361

Gósy Mária, professor emeritus, Magyar Nyelvtudományi és Finnugor Intézet

Gósy, Mária – Bunta, Ferenc – Pregitzer, Márta: Speech processing performance of Hungarian-speaking twins and singletons. Clinical Linguistics and Phonetics, online first.

Gyóni Gábor, habilitált egyetemi docens, Történeti Intézet

Проблемы изучения происхождения мадьяр In: Российская археология 2021/2. (társszerzők A. Sz. Zelenkov, N. P. Matvejeva) http://www.ra.iaran.ru/?page_id=6619&lang=ru

Gyuris Beáta, tudományos főmunkatárs, Filozófiai Intézet

Gärtner, Hans-Martin and Gyuris, Beáta. (2022) On the Absence of Propositional Negation from Hungarian Polar e-Interrogatives. Studia Linguistica. p. 23 https://doi.org/10.1111/stul.12191

Kiszl Péter, habilitált egyetemi docens, Könyvtár- és Információtudományi Intézet

Otike, Fredrick, Hajdu Barát, Ágnes, and Kiszl, Péter. (2022), Innovation strategies in academic libraries using business entrepreneurial theories: Analysis of competing values framework and disruptive innovation theory, The Journal of Academic Librarianship, Volume 48, Issue 4, 102537.

 

Yap, Joseph M., Hajdu Barát, Ágnes, and Kiszl, Péter. (2022), Readiness of Public Libraries in Developing a Financial Literate Individual, Journal of Library Administration, Volume 62, Issue 8

 

Kiszl, Peter and Winkler, Bea. (2022), Libraries and financial literacy, Reference Services Review, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print https://doi.org/10.1108/RSR-01-2022-0005

Koncz István, tudományos segédmunkatárs, Régészettudományi Intézet

Guido Alberto Gnecchi-Ruscone, Anna Szécsényi-Nagy, István Koncz, Gergely Csiky, Zsófia Rácz, A.B. Rohrlach, Guido Brandt, Nadin Rohland, Veronika Csáky, Olivia Cheronet, Bea Szeifert, Tibor Ákos Rácz, András Benedek, Zsolt Bernert, Norbert Berta, Szabolcs Czifra, János Dani, Zoltán Farkas, Tamara Hága, Tamás Hajdu, Mónika Jászberényi, Viktória Kisjuhász, Barbara Kolozsi, Péter Major, Antónia Marcsik, Bernadett Ny. Kovacsóczy, Csilla Balogh, Gabriella M. Lezsák, János Gábor Ódor, Márta Szelekovszky, Tamás Szeniczey, Judit Tárnoki, Zoltán Tóth, Eszter K. Tutkovics, Balázs G. Mende, Patrick Geary, Walter Pohl, Tivadar Vida, Ron Pinhasi, David Reich, Zuzana Hofmanová, Choongwon Jeong, Johannes Krause,

Ancient genomes reveal origin and rapid trans-Eurasian migration of 7th century Avar elites,

Cell, Volume 185, Issue 8, 2022, Pages 1402-1413.e21,

ISSN 0092-8674

Rácz Zsófia, habilitált egyetemi docens, Régészettudományi Intézet

Guido Alberto Gnecchi-Ruscone, Anna Szécsényi-Nagy, István Koncz, Gergely Csiky, Zsófia Rácz, A.B. Rohrlach, Guido Brandt, Nadin Rohland, Veronika Csáky, Olivia Cheronet, Bea Szeifert, Tibor Ákos Rácz, András Benedek, Zsolt Bernert, Norbert Berta, Szabolcs Czifra, János Dani, Zoltán Farkas, Tamara Hága, Tamás Hajdu, Mónika Jászberényi, Viktória Kisjuhász, Barbara Kolozsi, Péter Major, Antónia Marcsik, Bernadett Ny. Kovacsóczy, Csilla Balogh, Gabriella M. Lezsák, János Gábor Ódor, Márta Szelekovszky, Tamás Szeniczey, Judit Tárnoki, Zoltán Tóth, Eszter K. Tutkovics, Balázs G. Mende, Patrick Geary, Walter Pohl, Tivadar Vida, Ron Pinhasi, David Reich, Zuzana Hofmanová, Choongwon Jeong, Johannes Krause,

Ancient genomes reveal origin and rapid trans-Eurasian migration of 7th century Avar elites,

Cell, Volume 185, Issue 8, 2022, Pages 1402-1413.e21,

ISSN 0092-8674

Raczky Pál, professor emeritus, Régészettudományi Intézet

Richard P. Evershed, George Davey Smith, Mélanie Roffet-Salque, Adrian Timpson, Yoan Diekmann, Matthew S. Lyon, Lucy J. E. Cramp, Emmanuelle Casanova, Jessica Smyth, Helen L. Whelton, Julie Dunne, Veronika Brychova, Lucija Šoberl, Pascale Gerbault, Rosalind E. Gillis, Volker Heyd, Emily Johnson, Iain Kendall, Katie Manning, Arkadiusz Marciniak, Alan K. Outram, Jean-Denis Vigne, Stephen Shennan, Andrew Bevan, Sue Colledge, Lyndsay Allason-Jones, Luc Amkreutz, Alexandra Anders, Rose-Marie Arbogast, Adrian Bălăşescu, Eszter Bánffy, Alistair Barclay, Anja Behrens, Peter Bogucki, Ángel Carrancho Alonso, José Miguel Carretero, Nigel Cavanagh, Erich Claßen, Hipolito Collado Giraldo, Matthias Conrad, Piroska Csengeri, Lech Czerniak, Maciej Dębiec, Anthony Denaire, László Domboróczki, Christina Donald, Julia Ebert, Christopher Evans, Marta Francés-Negro, Detlef Gronenborn, Fabian Haack, Matthias Halle, Caroline Hamon, Roman Hülshoff, Michael Ilett, Eneko Iriarte, János Jakucs, Christian Jeunesse, Melanie Johnson, Andy M. Jones, Necmi Karul, Dmytro Kiosak, Nadezhda Kotova, Rüdiger Krause, Saskia Kretschmer, Marta Krüger, Philippe Lefranc, Olivia Lelong, Eva Lenneis, Andrey Logvin, Friedrich Lüth, Tibor Marton, Jane Marley, Richard Mortimer, Luiz Oosterbeek, Krisztián Oross, Juraj Pavúk, Joachim Pechtl, Pierre Pétrequin, Joshua Pollard, Richard Pollard, Dominic Powlesland, Joanna Pyzel, Pál Raczky, Andrew Richardson, Peter Rowe, Stephen Rowland, Ian Rowlandson, Thomas Saile, Katalin Sebők, Wolfram Schier, Germo Schmalfuß, Svetlana Sharapova, Helen Sharp, Alison Sheridan, Irina Shevnina, Iwona Sobkowiak Tabaka, Peter Stadler, Harald Stäuble, Astrid Stobbe, Darko Stojanovski, Nenad Tasić, Ivo van Wijk, Ivana Vostrovská, Jasna Vuković, Sabine Wolfram, Andrea Zeeb-Lanz, Mark G. Thomas: Dairying, diseases and the evolution of lactase persistence in Europe. Nature (2022), 1-27.

Siklósi Zsuzsanna, egyetemi adjunktus, Régészettudományi Intézet

Siklósi Zsuzsanna, Faragó Norbert, Dani János, Csedreki László, Kertész Zsófia, Szikszai Zita, Szilágyi Márton 2022. Creating Histories: Different Perspectives, Controversial Narratives at Rákóczifalva, an Early Copper Age Site on the Great Hungarian Plain. European Journal of Archaeology 25/3. 350-371.

 

Siklósi, Zsuzsanna & Szilágyi, Márton 2021. Culture, Period or Style? Reconsideration of Early and Middle Copper Age Chronology of the Great Hungarian Plain. Radiocarbon 63/2. 585-646.

Spekker Olga, tudományos munkatárs, Régészettudományi Intézet

Spekker Olga, Tihanyi Balázs, Kis Luca, Váradi OA, Donoghue HD, Minnikin DE, Szalontai Csaba, Vida Tivadar, Pálfi György, Marcsik Antónia, Molnár Erika. 2022. The two extremes of Hansen’s disease – Different manifestations of leprosy and their biological consequences in an Avar Age (late 7th century CE) osteoarchaeological series of the Duna-Tisza Interfluve (Kiskundorozsma–Daruhalom-dűlő II, Hungary). PLOS ONE 17(6) 2022: e0265416.

 

Spekker Olga, Tihanyi Balázs, Kis Luca, Szalontai Csaba, Vida Tivadar, Pálfi György, Marcsik Antónia, Molnár Erika. 2022. Life and death of a leprosy sufferer from the 8th-century-CE cemetery of Kiskundorozsma–Kettőshatár I (Duna-Tisza Interfluve, Hungary) – Biological and social consequences of having Hansen’s disease in a late Avar Age population from Hungary. PLOS ONE 17(2) 2022: e0264286.

Szabó Gergely, tudományos segédmunkatárs, Magyar Nyelvtudományi és Finnugor Intézet

Bodó, Cs., Barabás, B., Fazakas, N., Gáspár, J., Jani-Demetriou, B., Laihonen, P., Lajos, V., & Szabó, G. 2022. Participation in sociolinguistic research. Language & Linguistics Compass, e12451.

Szigetvári Péter, egyetemi docens, Angol-Amerikai Intézet

Péter Rebrus and Péter Szigetvári. 2022. Between adjective and noun. Acta Linguistica Academica 69: 188–205.

 

Péter Szigetvári. 2022. Unstressed vowels in English: Distributions and consequences. Acta Linguistica Academica 69: 4–16.

Szilágyi Márton, tudományos munkatárs, Régészettudományi Intézet

Siklósi Zsuzsanna, Faragó Norbert, Dani János, Csedreki László, Kertész Zsófia, Szikszai Zita, Szilágyi Márton 2022. Creating Histories: Different Perspectives, Controversial Narratives at Rákóczifalva, an Early Copper Age Site on the Great Hungarian Plain. European Journal of Archaeology 25/3. 350-371.

 

Siklósi, Zsuzsanna & Szilágyi, Márton 2021. Culture, Period or Style? Reconsideration of Early and Middle Copper Age Chronology of the Great Hungarian Plain. Radiocarbon 63/2. 585-646.

 

Perutka, A. - Schreil, F. -Hofmann,D. - Szilágyi, M. - Ewersen, J. - Husty, L. - Sarkady, C. –Grupe, G.: Conspicuous burials in a Neolithic enclosure at Riedling (Bavaria, Germany): A selection of individuals? Journal of Archaeological Science: Reports Vol. 39 (October 2021) Paper: 103154

Timár Andrea, egyetemi docens, Angol-Amerikai Intézet

Timár, Andrea. "Critiques of Violence: Benjamin, Arendt, Sedgwick, and Cavarero" in Critical Horizons: a journal of philosophy and social theory Special Issue: "Mimetic Inclinations."eds. Nidesh Lawtoo and Willow Verkerk. (megjelenésre elfogadva)

Vadas András, egyetemi adjunktus, Történeti Intézet

Vadas, András: The Environmental Legacy of War on the Hungarian-Ottoman Frontier, c. 1540–1690. (Environmental Humanities in Pre-Modern Cultures). Amsterdam: Amsterdam University Press, 2023. (elfogadva)

Vécsey Virág, egyetemi tanársegéd, Művészetelméleti és Médiakutatási Intézet

Virág Vécsey (2022) Ecocritical Readings of Academy Award-Winning Animated Shorts, Environmental Communication, DOI: 10.1080/17524032.2022.2090980

Vida Tivadar, egyetemi tanár, Régészettudományi Intézet

Guido Alberto Gnecchi-Ruscone, Anna Szécsényi-Nagy, István Koncz, Gergely Csiky, Zsófia Rácz, A.B. Rohrlach, Guido Brandt, Nadin Rohland, Veronika Csáky, Olivia Cheronet, Bea Szeifert, Tibor Ákos Rácz, András Benedek, Zsolt Bernert, Norbert Berta, Szabolcs Czifra, János Dani, Zoltán Farkas, Tamara Hága, Tamás Hajdu, Mónika Jászberényi, Viktória Kisjuhász, Barbara Kolozsi, Péter Major, Antónia Marcsik, Bernadett Ny. Kovacsóczy, Csilla Balogh, Gabriella M. Lezsák, János Gábor Ódor, Márta Szelekovszky, Tamás Szeniczey, Judit Tárnoki, Zoltán Tóth, Eszter K. Tutkovics, Balázs G. Mende, Patrick Geary, Walter Pohl, Tivadar Vida, Ron Pinhasi, David Reich, Zuzana Hofmanová, Choongwon Jeong, Johannes Krause,

Ancient genomes reveal origin and rapid trans-Eurasian migration of 7th century Avar elites,

Cell, Volume 185, Issue 8, 2022, Pages 1402-1413.e21

 

Spekker Olga, Tihanyi Balázs, Kis Luca, Váradi OA, Donoghue HD, Minnikin DE, Szalontai Csaba, Vida Tivadar, Pálfi György, Marcsik Antónia, Molnár Erika. 2022. The two extremes of Hansen’s disease – Different manifestations of leprosy and their biological consequences in an Avar Age (late 7th century CE) osteoarchaeological series of the Duna-Tisza Interfluve (Kiskundorozsma–Daruhalom-dűlő II, Hungary). PLOS ONE 17(6) 2022: e0265416.

 

Spekker Olga, Tihanyi Balázs, Kis Luca, Szalontai Csaba, Vida Tivadar, Pálfi György, Marcsik Antónia, Molnár Erika. 2022. Life and death of a leprosy sufferer from the 8th-century-CE cemetery of Kiskundorozsma–Kettőshatár I (Duna-Tisza Interfluve, Hungary) – Biological and social consequences of having Hansen’s disease in a late Avar Age population from Hungary. PLOS ONE 17(2) 2022: e0264286. DOI: 10.1371/journal.pone.0264286

Wein Csizér Kata, egyetemi tanár, Angol-Amerikai Intézet

Albert, Á., & Csizér, K. (2022). Investigating individual differences with qualitative research methods: Results of a meta-analysis of leading applied linguistics journals. Studies in Second Language Learning and Teaching, 12, 303-305.

Csizér, K., Albert, Á., Piniel, K. (2022). Introduction to the special issue on conducting research syntheses on individual differences in SLA. Studies in Second Language Learning and Teaching, 12, 157-171.

Pawlak, M., & Csizér, K. (2022). Investigating the use of grammar learning strategies in Hungary and Poland: A comparative study. Applied Linguistics. Online first.

 

Pawlak, M., & Csizér, K. (2022). The impact of self-regulatory strategy use on self-efficacy beliefs and motivated learning behavior in study abroad contexts: The case of university students in Italy, Poland and Turkey. System, 105, 102735.

 

Pawlak, M., Csizér, K., Kruk, M., & Zawodniak, J. (2022). Investigating grit in second language learning: The role of individual difference factors and background variables. Language Teaching Research, 26, 136216882211057.

Wind Attila Miklós, egyetemi tanársegéd, Angol-Amerikai Intézet

Wind Attila Miklós 2021. Nonlinearity and inter- and intra-individual variability in the extent of engagement in self-reflection and its role in second language writing: A multiple-case study. System 103. Cikkszám: 102672

Winkler Beáta, egyetemi tanársegéd, Könyvtár- és Információtudományi Intézet

Kiszl, Peter and Winkler, Bea. (2022), Libraries and financial literacy, Reference Services Review, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print

Zólyomi Anna, egyetemi tanársegéd, Angol-Amerikai Intézet

Zólyomi, A. (2022). Exploring Hungarian secondary school English teachers’ beliefs about differentiated instruction. Language Teaching Research. Online first.

 

Piniel, K., & Zólyomi, A. (2022). Gender differences in foreign language classroom anxiety: Results of a meta-analysis. Studies in Second Language Learning and Teaching, 12(2), 173-203.