Neptun

NEPTUN

Mi a Neptun?

Egyetemünk elektronikus tanulmányi rendszere a Neptun (Egységes Tanulmányi Rendszer). A hallgatók, az oktatók és a tanulmányi hivatalok közösen használják a tanügyek szervezésére és adminisztrációjára.


Mi a Neptun-kód? Hogy lehet jelszót igényelni hozzá?

A Neptun-kód egy személyhez rendelt, az ELTE-re nézve egyedi azonosító, amely 6 karakterből – az angol ábécé betűiből és számjegyekből – áll.

A kezdeti jelszóigénylés elektronikusan zajlik, amihez szükség van:

·         Neptun-kódra

·         e-mail címre (Neptunban rögzítve)

·         az édesanya születési nevére (Neptunban rögzítve)

·         állandó lakcímre

·         felvételi azonosító számra

Amennyiben nincs minden adat rögzítve a Neptunban, nem lehet elektronikusan jelszót készíteni. A Quaestura munkatársai tudnak generálni egy jelszót, amit aztán a Neptunba való első belépéskor meg kell változtatni.

Ehhez további információk a Quaestura honlapján találhatók.


Milyen funkciókat lát el a Neptun? Milyen jellegű ügyintézést lehet az egyes menüpontok alatt folytatni?

Az alábbiakban azokat a menüpontokat soroljuk fel, amelyek jelenleg funkcióval bírnak, tehát előfordulhat, hogy a Neptun hallgatói webes felületén Ön több menüponttal találkozik, mint az itt említettek.

Képzés

A Neptunba belépve a bal felső sarokban található a Képzés menüpont. Itt van mód azt a képzést kiválasztani (amennyiben több képzése is van a hallgatónak), amivel kapcsolatban a továbbiakban tevékenységet szeretne folytatni.

Üzenetek

A bal oldali menüsor egyik mezője az Üzenetek. Ebben a mezőben a Beérkezett üzenetek linkre kattintva tekinthetők meg a beérkezett üzenetek, és itt van lehetőség új üzenet megírására is, az Elküldött üzenetek alatt pedig természetesen a korábban megírt üzeneteit láthatja a hallgató.

Üzenetek/Beállítások

A felületen található füleken lépkedve az üzenetküldéssel és fogadással kapcsolatos beállítások végezhetők el ebben a menüpontban. Be lehet állítani, hogy mely hallgatóknak tiltja, illetve engedélyezi az üzenetküldést; illetve meg lehet adni, hogy milyen formában és milyen típusú üzeneteket szeretne fogadni. Itt van lehetőség meghatározni továbbá, hogy milyen típusú üzenetekről szeretne értesítést, üzenetet kapni a hallgató a személyes e-mail címére. Az e-mail címek felvitele a Saját adatok/ Elérhetőségek menüpont Email címek fülén lehetséges, ahol meg kell határozni egy alapértelmezett e-mail címet is. A rendszer automatikusan erre a címre fogja átirányítani – az előzetesen meghatározott üzenettípusok alapján – a leveleket.

Saját adatok

Személyes adatok

Itt találhatók az alapvető személyes adatok (pl. név, adóazonosító szám, születési dátum, oktatási azonosító stb.).

Képzettségek

Ezen a felületen láthatók a rendszerbe felvitt, korábban szerzett végzettségek, párhuzamos és vendéghallgatói tanulmányok adatai, nyelvvizsgák, valamint versenyeredmények.

Elérhetőségek

Ezen az oldalon lehet megadni és szerkeszteni az elérhetőségek adatait, ezen belül email címet, telefonszámot, postai elérhetőséget és honlapcímet, vész esetén értesítendő személyeket. Ezeket az adatokat, személyes jellegük miatt, csak a megfelelő jogosultsággal rendelkező adminisztrátorok láthatják a rendszerben.

Beállítások

Ezen az oldalon van lehetőség megváltoztatni a belépési jelszót és a loginnevet, valamint itt van mód meghatározni, hogy hallgatótársak számára a Hallgatók keresése menüpontban mely adatok megjelenítése engedélyezett. Ezen felül itt van lehetőség a Naptár export menüpont alatt Excel file-ban letölteni a Naptár elemeit, illetve lehetőség van exportálni azt Microsoft Outlook levelező programba (Outlook export). A kézi frissítésű .ics fájl Google Calendarba is betölthető, használható.

Tanulmányok

Képzésadatok

A menüpontra lépve láthatók a képzéshez, szakhoz (szakokhoz) és szakirányhoz (szakirányokhoz) tartozó adatok, valamint az oklevéladatok.

Féléves adatok

Ezen a felületen lehetőség van féléves bontásban megjeleníteni egy-egy félév alapvető adatait, az ebben a félévben felvett tárgyakat, valamint itt is lehetőség van megtekinteni az egyes tárgyak részletes adatait, és a tárgyból szerzett eredményeket (+ jelre kattintva, Eredmények alatt).

Órarend

Az Órarend felületen lehetőség van megtekinteni az összeállított órarendet. Többféle beállítás alapján megtekinthető az órák vagy vizsgák időbeosztása, de a kiválasztott megjelenítési beállításnak megfelelően ki is lehet nyomtatni az órarendet.

Tanulmányi átlagok

Ezen a felületen az elvégzett és az aktuális félévek adatai, a hozzájuk tartozó különböző átlagok, a felvett és megszerzett kreditpontok értéke látható. Meg lehet tekinteni a félévenkénti, és a tanulmányok során összesen felvett és teljesített kreditek számát is.

Leckekönyv

Ezen a felületen féléves bontásban megtekinthető az index digitális változata, a speciális indexsorok (például elismert tárgyak) és az adott félévben bekerült hivatalos bejegyzések. A Félévek listájából kiválasztva egy elemet, majd a Listázás gombra kattintva az adott félévre vonatkozó adatok jelennek meg.

Mintatanterv

Ezen a felületen a képzéséhez tartozó mintatantervek, és az azokhoz tartozó tárgyak, valamint abból elért eredmények találhatók. A listák tetején jobb oldalt található nyomtató ikonok segítségével mind a mintatanterveket, mind a hozzájuk tartozó tárgyak listáját ki lehet nyomtatni.

Hivatalos bejegyzések

A Tanulmányok/Leckekönyv felületen túl, ebben a különálló menüpontban is megtalálható a kiválasztott képzésre vonatkozó minden hivatalos bejegyzés. A hivatalos bejegyzés tárgyára kattintva előugró ablakban tekinthetők meg a hivatalos bejegyzés részletei, valamint megjelenik a bejegyzés típusa és időpontja is.

Szakdolgozat/Szakdolgozat jelentkezés

A hallgató a Szakdolgozat/Szakdolgozat jelentkezés menüponton tud jelentkezni a meghirdetett témákra, tájékozódhat az érvényben lévő időszakokról, megtekintheti elfogadott jelentkezéseit és feltöltheti szakdolgozatát. A felületen a Szakdolgozat blokkban a már választott szakdolgozatok jelennek meg és a Szakdolgozat jelentkezés gomb segítségével ezen a felületen van lehetősége szakdolgozat témára jelentkezni.

Végbizonyítvány követelmények

A Tanulmányok/Végbizonyítvány követelmények menüpont a hallgatók teljesítéseinek, előmenetelének megtekintésére szolgál, mely a hallgató aktuális képzésére vonatkozik.

Tárgyak

Felvett tárgyak

Ezen az oldalon láthatók azok a tárgyak, amelyek fel lettek véve, itt van lehetőség kurzust változtatni, illetve leadni a tárgyakat. A felvett tárgyak listázása a Félévek-nél kiválasztott szemeszternek megfelelően történik, ahol összes eddigi félévből lehet választani.

Felvett kurzusok

Ezen az oldalon láthatók a felvett kurzusok alapvető adatai félévenkénti listázási lehetőséggel.

Tárgyfelvétel

Előzetes, rangsorolásos és verseny tárgyfelvételi időszakban erről a felületről indulva lehet felvenni a tantárgyakat és a hozzájuk tartozó kurzusokat a következő (vagy az aktuális) félévre.

Feladatok

Ezen a felületen olyan feladatok találhatóak, amelyek olyan, a szorgalmi időszakban elvégzendő feladatokat jelentenek, amiket az oktatók írhatnak ki tárgyaikhoz, kurzusaikhoz. Ebben a listában alapértelmezetten az összes, aktuális félévében hallgatott tárgyhoz kapcsolódó feladat megjelenik, de a félévválasztó mezővel lehetőség van a többi félév évközi feladatainak megtekintésére is.

Megajánlott jegyek

Ezen a felületen jelennek meg a megajánlott jegyek, itt lehet elfogadni vagy elutasítani azokat. Ha valamelyik tantárgy oktatója megajánlott jegyet ad, az azt jelenti, hogy ennek elfogadása esetén a megajánlott jegy lesz az érdemjegy az adott tárgyból, és ezután nem kell vizsgázni belőle, sőt a rendszer a megajánlott jegy elfogadása után ezt a lehetőséget le is tiltja. Amennyiben valaki nem elégedett a megajánlott jegyével, akkor választhat úgy, hogy azt nem fogadja el, ebben az esetben viszont vizsgára kell jelentkeznie az adott tárgyból.

Vizsgák

Vizsgajelentkezés

Ezen a felületen van lehetőség jelentkezni a vizsgákra. A vizsgák listájában kék színnel láthatóak azok a vizsgák, amelyekre már jelentkezett. A vizsgaalkalmakról való lejelentkezésre is van lehetőség közvetlenül ezen a vizsgajelentkezés felületen keresztül.

Felvett vizsgák

Itt láthatók azoknak a vizsgaalkalmaknak a listája és adatai, amelyekre már korábban megtörtént a jelentkezés. Itt is van lehetőség az adott vizsgaalkalomról való lejelentkezésre (vizsga előtt 24 órával), és ezen a felületen is megtekinthetők az egyes vizsgaalkalmakhoz bejegyzett eredmények.

Pénzügyek

Befizetés

Itt tekinthetők meg (képzéstől függetlenül) a már teljesített és a befizetendő (vagyis aktív) fizetési kötelezettségek listája. Itt van lehetőség ezen kötelezettségek teljesítésére is. A befizetés menetéről részletesen a Quaestura honlapján tájékozódhatnak. 

Számlák

Ezen a felületen a Neptunon keresztül lebonyolított befizetésekről kiállított elektronikusan archivált vagy egyéb számlák tekinthetők meg és azok letöltésére is van lehetőség.

Tranzakciós lista

Ezen a felületen tekinthetők meg – egy szűrhető listában – az összes korábbi pénzügyi tranzakciók adatai, és a gyűjtőszámla használata esetén itt van lehetősége visszautalást kezdeményezni a saját, Neptunon belüli gyűjtőszámla-egyenlegéről valamelyik bankszámlaszámra.

Ösztöndíjak, kifizetések

Ezen a felületen félévenként szűrhetően látható azoknak a kifizetéseknek a listája, amelyet az intézmény indított a személyes bankszámlára. A listában tipikusan az ösztöndíj és egyéb támogatások kifizetései találhatóak meg.

Beállítások

Ebben a menüpontban az összes, pénzügyekhez kapcsolódó beállítás megtalálható.

Információ

Hallgatók keresése

Ezen a felületen van lehetőség arra, hogy más hallgatókat Neptun kód, név, e-mail vagy telefonszám alapján megtaláljon a rendszerben. Fontos azonban, hogy csak azokat a hallgatókat lehetséges így megtalálni, akik ezt a Saját adatok\Beállítások menüpont Keresés engedélyezése fülén engedélyezték. Alapesetben a hallgató neve és Neptun kódja nem szerepel együtt a rendszerben egy felületen sem!

A találatok sorában a hallgató Neptun kódjára vagy a sor végén található Lehetőségek/Üzenet linkre kattintva üzenetet is tud küldeni az adott hallgatónak, valamint felveheti őt saját címtárába.

Jegyzet keresése

Ezen a felületen lehetőség van a tárgyakhoz kapcsolódó, a rendszerbe feltöltött jegyzeteket szerző, cím, nyelv, kulcsszó, valamint jegyzet típus szerint megkeresni.

A megjelenő listában egy jegyzet sorára kattintva egy felugró ablakban megtekintheti az adott jegyzet részletes adatait, vagy a jegyzet elérési útját is megtalálja, amennyiben a jegyzethez megadtak URL-t. A jegyzeteket az intézmény, illetve az oktatók hozzárendelhetik a tárgytematikához is.

Szervezeti egységek

Az intézmény szervezeti hierarchiájának megfelelő struktúrában jelennek itt meg a szervezeti egységek.     

Dokumentumok

Ezen a felületen jelenik meg a feltöltött dokumentumok listája, valamint mód van új dokumentumok feltöltésére is. A felület a kérvényleadáshoz kapcsolódik, az itt feltöltött dokumentum kérvénymellékletként használható a későbbiekben.

Lekérdezések/Információk

A felület lehetővé teszi bizonyos információk lekérdezését úgy, mint az átlagokat az átsoroláshoz, illetve a félévben felvett kurzusokat időponttal.

OMHV riportok

Ezen a felületen találhatók az oktatók által közzétett OMHV riportok. Megjelenítésre kerül a riporthoz tartozó tárgy, kurzus, kurzustípus, oktató, félév. Ezekre az értékekre keresni is lehet. A felületen található egy félévszűrő, mely által lehetséges a felületen megjelenítésre kerülő riportok félév szerinti megjelenítése. A Riport megtekintése link alatt lehet megtekinteni az egyes riportokat az integrált Unipoll program segítségével.

Általános nyomtatványok

Ez alatt a menüpont alatt találhatók meg azok a nyomtatványok, melyek funkcionálisan nem köthetők más felületekhez, illetve azoktól függetlenül nyomtathatók.

Tárgy/kurzus lista

A menüpont alatt lehetőség van megtekinteni az intézmény minden tantárgyát és a hozzájuk kapcsolódó kurzusokat.

FIR adatok

A felületen azon adatok jelennek meg, melyeket a Felsőoktatási Információs Rendszer (FIR) az intézmény(ek) által jelentett adatok alapján a hallgató számára kiszámított, illetve nyilván tart.

Ügyintézés

Beiratkozás/bejelentkezés

Itt láthatók a korábbi félévekben beadott beiratkozási/bejelentkezési kérelmek, valamint ezen a felületen lehet megtenni a következő félévre történő beiratkozást/bejelentkezést is.

Kollégiumi jelentkezés

Ezen a felületen van lehetőség az aktuális jelentkezési időszakban a kollégiumba jelentkezni, illetve megnézni az elért jelentkezési pontszámot.

Modul választás

Ezen a felületen van lehetőség a szakirányválasztási időszakban szakirányra/specializációra/minor specializációra jelentkezni és a jelentkezési sorrendet beállítani, valamint megtekinteni, hogy az aktuálisan felvenni kívánt modulok közül mely(ek)re került a hallgató beosztásra.

Záróvizsgák

Először a 2022/2023-as tanév tavaszi félévétől használható ez a felület, amelyen megjelennek a képzéshez meghirdetett záróvizsga időszakok (minden időszak). Itt azokat az időszakokat is látja a hallgató, amelyekre jelentkezhet vagy amelyekre már jelentkezett (ezek kiemelten jelennek meg). Az időszak sor végén a Lehetőségek ikon menüjéből érhetőek el a következő opciók: Jelentkezés/Jelentkezés módosítása, Lejelentkezés, Bővebb. A záróvizsgára jelentkezés ideje alatt bármikor fel-, illetve lejelentkezhet a hallgató.

Átsorolási kérelem

Az Átsorolási kérelem felületen a költségtérítéses pénzügyi státuszú hallgatók adhatnak le átsorolási kérelmet államilag finanszírozott státuszra való átvétel céljából. Átsorolási kérelmet csak akkor adhat le a hallgató, amennyiben az intézménye a képzésen meghatározott erre vonatkozó időszakot, ellenkező esetben megjelenik egy felirat, miszerint jelenleg nincs lehetőség átsorolási kérelem leadására. Ilyenkor az "Átsorolás kérése" gomb is inaktív.

Az átsorolási kérelem leadás az időszak félévére vonatkozik, tehát a kiválasztott féléven kerül mentésre.

Kérvények

A felületen van lehetőség az intézmény által feltöltött kérvényeket benyújtani. A kérvények az ügytípusnak megfelelően sokfélék lehetnek, itt található többek között: Bejelentés a hallgató szakos jogviszonyának végleges megszüntetéséről, a Kérelem távolléti oktatási formában való részvételre, a Szakos jogviszony szüneteltetése rendkívüli okból, illetve a Rendkívüli szociális támogatás kérvény is.

Innen érhető el továbbá az utólagos tárgyleadási és tárgyfelvételi kérelem, az átsorolás alóli mentesség kérvénye, illetve tanárképzésben résztvevők számára a szakképzettség-választás és a gyakorlatokra való jelentkezés is ezen a felületen keresztül történik.

Ugyanitt lehet később megtekinteni a leadott kérvényekről született döntést és a hozzájuk kapcsolódó határozatot is.

Diákigazolvány igénylés

A Diákigazolvány igénylés felületen keresztül van lehetőség új diákigazolvány-igénylés elektronikus rögzítésére, valamint itt lehet nyomon követni a hallgatóhoz kapcsolódó, már leadott igényléseket. További információk a Quaestura oldalán találhatók.

Kérdőívek

Ezen a felületen, a Kitöltendő kérdőívek fül alatt van lehetőség az intézmény által – jellemzően az Oktatói Munka Hallgatói Véleményezése keretében – készített kérdőívek kitöltésére, valamint megtekinthető, hogy korábban mely kurzusokkal kapcsolatban töltött ki a hallgató kérdőívet. Az OMHV kérdőíveket minden félévben a vizsgaidőszak alatt lehet kitölteni annak utolsó előtti napjáig. A kérdőív kitöltése nem kötelező, de erősen ajánlott, ugyanis a tárgyfelvétel során a rangsorolásban pont jár érte. A kérdőívek kitöltése minden esetben névtelenül történik.

Erasmus

A menüpontban az Erasmus keretében megvalósuló programok jelentkezési lehetőségei találhatók.

Diákhitel igénylés

A hallgatói diákhitel-igénylés ez alatt a menüpont alatt érhető el. Amennyiben már korábban lett leadva igénylés a tanulmányi rendszeren keresztül, a program megjeleníti azt/azokat, jelenlegi állapotuk megjelölésével. További információk: https://www.diakhitel.hu/


Milyen személyes adatokat lehet a Neptunon keresztül módosítani?

A Neptunba belépve módosítani lehet a bankszámlaszámot a Pénzügyek/Beállítások; levelezési címet, e-mail címet és mobiltelefonszámot a Saját adatok/Elérhetőségek menüpont alatt.

További személyes adatok módosítására csak a szükséges dokumentumok egyidejű benyújtásával van lehetőség. A személyes adatok módosítását egyfelől a Tanulmányi Hivatal Nyilvántartási Csoportban személyesen ügyfélfogadási időben, másfelől a Quaestura Hallgatói Ügyfélszolgálati Irodában elektronikusan lehet bejelenteni.